Monariza
Üye
- Katılım
- 11 Mart 2025
- Mesajlar
- 22
- Tepkime puanı
- 0
- Puan
- 1
Selam arkadaşlar, e-dönüşüm olayına yeni girenler için kullanım adımlarını bi yazayım dedim, ben de bi süredir uğraşıyorum, baya işime yaradı. Teknik terimlerle falan boğmak istemem, o yüzden basitçe anlatacağım, içindekiler şöyle:
1. E-Dönüşüm İçin Gerekli Adımlar
Başvuru ve Kayıt- Önce bi kontrol edin bakalım, işletmeniz e-dönüşüm kapsamına giriyor mu? GİB’in sitesinde mükellef listesi var, oradan bakabilirsiniz.
- Sonra başvuru yapmanız lazım, ya GİB’in sitesinden ya da vergi dairesinden hallediyorsunuz, çok uzun sürmüyor.
- Bi de mali mühür lazım, TÜBİTAK’tan alıyorsunuz, bu olmadan fatura falan kesilmiyor.
- Bi entegratör firma buluyorsunuz, bunlar sizin yerinize fatura işlerini falan hallediyor. Ben bi tanesiyle anlaştım, baya rahat ettim.
- Onlar sistemi kuruyor, eğer muhasebe programınız varsa ona da entegre ediyorlar, her şey hazır hale geliyor.
2. E-Fatura Nasıl Kullanılır?
Fatura Kesip Gönderme- Müşterinin bilgilerini giriyorsunuz; adı, adresi, vergi numarası, ne sattıysanız onun detayları falan.
- Mali mühürle ya da e-imzayla faturayı imzalayıp entegratörün sistemine yüklüyorsunuz, GİB de karşı tarafa iletiyor.
- Size gelen faturalar sistemde bi yerde birikiyor, ordan kontrol ediyorsunuz.
- Saklama işini de dijital yapıyorsunuz, çoğu entegratör bunu otomatik sunuyor, baya kolay.
3. E-Arşiv Kullanımı
Fatura Hazırlama- E-arşiv faturası da normal fatura gibi, ama dijitalde hazırlıyorsunuz. Müşteriye maille falan gönderiyorsunuz.
- Eğer çok fatura kesiyorsanız, GİB’e raporlama yapmanız gerekebiliyor, ama bunu da genelde sistem kendi hallediyor.
- Faturalar dijitalde duruyor, istediğiniz zaman bulabiliyorsunuz.
- GİB’e belirli zamanlarda rapor gidiyor, entegratörünüz varsa o otomatik yapıyor zaten.
4. E-İrsaliye Nasıl İşliyor?
İrsaliye Hazırlama- Mal gönderirken irsaliyeyi online oluşturuyorsunuz; ne gönderdiğiniz, kime gittiği falan yazıyor.
- GİB’e gönderiyorsunuz, alıcı da görüyor, her şey şeffaf.
- Sevkiyatları sistemden takip ediyorsunuz, baya pratik.
- İrsaliyeleri de dijitalde saklıyorsunuz, entegratör genelde bunu da yapıyor.
5. Sipariş Yönetimi
Platformlarla Entegrasyon- Trendyol, n11, Hepsiburada gibi yerlerden gelen siparişleri tek bi yerden yönetiyorsunuz, karışıklık olmuyor.
- Sipariş gelince faturayı otomatik kesip müşteriye gönderiyorsunuz, uğraşmıyorsunuz bile.
- Hangi platformdan ne satıldıysa stoklarınız güncel kalıyor, bi yerden takip ediyorsunuz.
- Sevkiyatları da e-irsaliyeyle izliyorsunuz, her şey kontrol altında.