Monariza

Üye
Katılım
11 Mart 2025
Mesajlar
22
Tepkime puanı
0
Puan
1
Selam arkadaşlar, e-dönüşüm olayına yeni girenler için kullanım adımlarını bi yazayım dedim, ben de bi süredir uğraşıyorum, baya işime yaradı. Teknik terimlerle falan boğmak istemem, o yüzden basitçe anlatacağım, içindekiler şöyle:

1. E-Dönüşüm İçin Gerekli Adımlar​

Başvuru ve Kayıt

  • Önce bi kontrol edin bakalım, işletmeniz e-dönüşüm kapsamına giriyor mu? GİB’in sitesinde mükellef listesi var, oradan bakabilirsiniz.
  • Sonra başvuru yapmanız lazım, ya GİB’in sitesinden ya da vergi dairesinden hallediyorsunuz, çok uzun sürmüyor.
  • Bi de mali mühür lazım, TÜBİTAK’tan alıyorsunuz, bu olmadan fatura falan kesilmiyor.
Özel Entegratör Seçimi

  • Bi entegratör firma buluyorsunuz, bunlar sizin yerinize fatura işlerini falan hallediyor. Ben bi tanesiyle anlaştım, baya rahat ettim.
  • Onlar sistemi kuruyor, eğer muhasebe programınız varsa ona da entegre ediyorlar, her şey hazır hale geliyor.

2. E-Fatura Nasıl Kullanılır?​

Fatura Kesip Gönderme

  • Müşterinin bilgilerini giriyorsunuz; adı, adresi, vergi numarası, ne sattıysanız onun detayları falan.
  • Mali mühürle ya da e-imzayla faturayı imzalayıp entegratörün sistemine yüklüyorsunuz, GİB de karşı tarafa iletiyor.
Fatura Alma ve Saklama

  • Size gelen faturalar sistemde bi yerde birikiyor, ordan kontrol ediyorsunuz.
  • Saklama işini de dijital yapıyorsunuz, çoğu entegratör bunu otomatik sunuyor, baya kolay.

3. E-Arşiv Kullanımı​

Fatura Hazırlama

  • E-arşiv faturası da normal fatura gibi, ama dijitalde hazırlıyorsunuz. Müşteriye maille falan gönderiyorsunuz.
  • Eğer çok fatura kesiyorsanız, GİB’e raporlama yapmanız gerekebiliyor, ama bunu da genelde sistem kendi hallediyor.
Saklama ve Erişim

  • Faturalar dijitalde duruyor, istediğiniz zaman bulabiliyorsunuz.
  • GİB’e belirli zamanlarda rapor gidiyor, entegratörünüz varsa o otomatik yapıyor zaten.

4. E-İrsaliye Nasıl İşliyor?​

İrsaliye Hazırlama

  • Mal gönderirken irsaliyeyi online oluşturuyorsunuz; ne gönderdiğiniz, kime gittiği falan yazıyor.
  • GİB’e gönderiyorsunuz, alıcı da görüyor, her şey şeffaf.
Takip ve Saklama

  • Sevkiyatları sistemden takip ediyorsunuz, baya pratik.
  • İrsaliyeleri de dijitalde saklıyorsunuz, entegratör genelde bunu da yapıyor.

5. Sipariş Yönetimi​

Platformlarla Entegrasyon

  • Trendyol, n11, Hepsiburada gibi yerlerden gelen siparişleri tek bi yerden yönetiyorsunuz, karışıklık olmuyor.
  • Sipariş gelince faturayı otomatik kesip müşteriye gönderiyorsunuz, uğraşmıyorsunuz bile.
Stok ve Sevkiyat

  • Hangi platformdan ne satıldıysa stoklarınız güncel kalıyor, bi yerden takip ediyorsunuz.
  • Sevkiyatları da e-irsaliyeyle izliyorsunuz, her şey kontrol altında.
Ben bu adımları takip ederek başladım, başta biraz karışık geldi ama alışınca baya zaman kazandırıyor. Siz de kullanıyorsanız deneyimlerinizi yazın bence, bi şeyler öğreniriz birbirimizden!
 
Geri
Üst