- Katılım
- 1 Mart 2025
- Mesajlar
- 6
- Tepkime puanı
- 1
- Puan
- 3
Trendyol’da Mağaza Açma Rehberi
Trendyol, özellikle moda ve giyim kategorisinde lider bir platform olsa da, diğer tüm kategorilerde de e-ticaret dünyasında ciddi bir yer edinmiş durumda. Geniş bir müşteri kitlesine hitap ediyor, özellikle kadın tüketiciler arasında çok popüler. Trendyol’da mağaza açarak sadece kıyafet değil, aklınıza gelen her kategoride satış yapma şansınız var.
Trendyol’da Mağaza Açmak İçin Kimler Uygun?
Trendyol’da satış yapmak istiyorsanız, öncelikle bir şirketinizin olması gerekiyor. Şirket türünüz şu şekilde olabilir:
Mağaza Başvurusu Nasıl Yapılıyor?
İlk adım olarak Trendyol’un “Satıcı Başvuru Formu”nu doldurmanız lazım. Başvuru sürecini başlatmak için buraya tıklayabilirsiniz. Formda sizden istenen bilgiler şunlar:
Firma Bilgileri:
Başvurum Ne Zaman Onaylanır?
Başvuruyu gönderdikten sonra Trendyol ekibi bir ön inceleme yapıyor. Eğer her şey uygunsa başvurunuz onaylanıyor, değilse reddediliyor. Onay alırsanız size bir e-posta geliyor ve satıcı paneline girip eksik belge ya da bilgileri tamamlamanız isteniyor.
Mağaza Açmak İçin Hangi Belgeler Gerekiyor?
Başvurunuz onaylandıktan sonra sisteme bazı belgeleri yüklemeniz gerekiyor. Şirket türüne göre istenenler biraz farklılık gösteriyor:
Anonim ve Limited Şirketler İçin:
DSM Grup Danışmanlık İletişim ve Satış Ticaret A.Ş. Maslak Mah. Büyükdere Cad. Noramin İş Merkezi No: 237/6 Sarıyer/İstanbul
Bilgilerin Doğruluğu Önemli!
Girdiğiniz bilgileri Trendyol onaylamadan önce sizden doğruluğunu kontrol etmenizi isteyecek. “Bilgilerimi Kontrol Etmek İstiyorum” butonuna tıklayıp bilgileri gözden geçirebilir ya da güncelleyebilirsiniz. Emin olursanız “Bilgilerimin Doğruluğunu Onaylıyorum” diyerek ilerleyin.
Sonra Trendyol ekibi belgelerinizi incelemeye alacak. Her şey tamamsa satıcı kaydınız oluşturuluyor. Bu arada siz de ürünlerinizi yüklemeye başlayabilirsiniz.
Trendyol, özellikle moda ve giyim kategorisinde lider bir platform olsa da, diğer tüm kategorilerde de e-ticaret dünyasında ciddi bir yer edinmiş durumda. Geniş bir müşteri kitlesine hitap ediyor, özellikle kadın tüketiciler arasında çok popüler. Trendyol’da mağaza açarak sadece kıyafet değil, aklınıza gelen her kategoride satış yapma şansınız var.
Trendyol’da Mağaza Açmak İçin Kimler Uygun?
Trendyol’da satış yapmak istiyorsanız, öncelikle bir şirketinizin olması gerekiyor. Şirket türünüz şu şekilde olabilir:
- Şahıs şirketi
- Anonim şirket
- Limited şirket
Mağaza Başvurusu Nasıl Yapılıyor?
İlk adım olarak Trendyol’un “Satıcı Başvuru Formu”nu doldurmanız lazım. Başvuru sürecini başlatmak için buraya tıklayabilirsiniz. Formda sizden istenen bilgiler şunlar:
Firma Bilgileri:
- Şirketin ticari ünvanı
- Şirket türü (Şahıs, Limited ya da Anonim)
- Vergi kimlik numarası
- Ticari sicil numarası
- Hangi kategoride satış yapacağınız
- Adınız, soyadınız
- E-posta adresiniz
- Telefon numaranız
- Eğer başka bir e-ticaret platformunda satış yapıyorsanız, oradaki satıcı sayfanızın linki ya da kendi web sitenizin adresi. Yoksa “Herhangi bir web sitesinde satış yapmıyorum” seçeneğini işaretleyebilirsiniz.
Başvurum Ne Zaman Onaylanır?
Başvuruyu gönderdikten sonra Trendyol ekibi bir ön inceleme yapıyor. Eğer her şey uygunsa başvurunuz onaylanıyor, değilse reddediliyor. Onay alırsanız size bir e-posta geliyor ve satıcı paneline girip eksik belge ya da bilgileri tamamlamanız isteniyor.
Mağaza Açmak İçin Hangi Belgeler Gerekiyor?
Başvurunuz onaylandıktan sonra sisteme bazı belgeleri yüklemeniz gerekiyor. Şirket türüne göre istenenler biraz farklılık gösteriyor:
Anonim ve Limited Şirketler İçin:
- Şirket Bilgileri: KEP adresi (yoksa normal e-posta adresinizi yazabilirsiniz), MERSİS numarası, vergi dairesi, fatura türü, şirket türü, vergi kimlik numarası
- Ödeme Bilgileri: Banka adı, IBAN numarası
- Satış ve Operasyon Bilgileri: Mağaza adı, kargo şirketi, kargo teslim süresi, tercih ettiğiniz entegrasyon modeli ve firmaları
- Adres ve İletişim Bilgileri: Fatura adresi, şirket adresi, sevkiyat ve iade depo adresleri, yetkili kişi bilgileri
- Yüklenecek Belgeler:
- Satıcı İş Ortaklığı ve İlan Sözleşmesi (16 sayfa, her sayfada imza yetkisi olan kişinin ıslak imzası ve firma kaşesi olacak)
- Ticari Sicil Gazetesi
- Vergi levhası (2017 ve sonrası)
- Faaliyet belgesi (son 6 ay içinde alınmış)
- İmza sirküleri
- Şirket Bilgileri: KEP adresi (yoksa normal e-posta), vergi dairesi, fatura türü, şirket türü, TC kimlik numarası
- Ödeme Bilgileri: Banka adı, IBAN numarası
- Satış ve Operasyon Bilgileri: Mağaza adı, kargo şirketi, kargo teslim süresi, entegrasyon modeli ve firmaları
- Adres ve İletişim Bilgileri: Fatura adresi, şirket adresi, sevkiyat ve iade depo adresleri, yetkili kişi bilgileri
- Yüklenecek Belgeler:
- Satıcı İş Ortaklığı ve İlan Sözleşmesi (16 sayfa, her sayfada ad-soyad, TC kimlik numarası ve imzanız olacak)
- Ticari Sicil Gazetesi
- Vergi levhası (2017 ve sonrası)
- İmza sirküleri (Ortaklık varsa ortaklık belgesi ve ortakların imza sirkülerleri de gerekiyor)
DSM Grup Danışmanlık İletişim ve Satış Ticaret A.Ş. Maslak Mah. Büyükdere Cad. Noramin İş Merkezi No: 237/6 Sarıyer/İstanbul
Bilgilerin Doğruluğu Önemli!
Girdiğiniz bilgileri Trendyol onaylamadan önce sizden doğruluğunu kontrol etmenizi isteyecek. “Bilgilerimi Kontrol Etmek İstiyorum” butonuna tıklayıp bilgileri gözden geçirebilir ya da güncelleyebilirsiniz. Emin olursanız “Bilgilerimin Doğruluğunu Onaylıyorum” diyerek ilerleyin.
Sonra Trendyol ekibi belgelerinizi incelemeye alacak. Her şey tamamsa satıcı kaydınız oluşturuluyor. Bu arada siz de ürünlerinizi yüklemeye başlayabilirsiniz.